ελληνικά, σκακιστικά, πολιτικά

αναλύσεις και συζητήσεις

Τα θετικά από μια Γενική Συνέλευση

Στο Διαδίκτυο άρχισε ήδη η συζήτηση για την πρόταση που κατέθεσε η «Σκακιστική Άνοιξη» στη χτεσινή ΓΣ της ΕΣΣΝΑ. Είναι μια πρόταση την οποία στήριξα καταρχήν επειδή έχει θετικά σημεία και ενδιαφέρουσες ιδέες. Είναι μια πρόταση όμως που έχει ακόμη πολλά κενά και δεν είναι επίσης μια πρόταση που θα λύσει όλα τα αγωνιστικά θέματα στην Αττική. Άλλωστε, δεν ήταν αυτός ο σκοπός των εισηγητών της.

Από την άλλη, είναι μια πρόταση που θα ξαναφέρει πολλά επίμαχα θέματα για συζήτηση —ελπίζω με στοιχεία και δεδομένα και όχι με αφορισμούς. Προς το παρόν θέλω να σταθώ σε δύο πολύ θετικά, κατά τη γνώμη μου, σημεία από τη Γενική Συνέλευση.

Το πρώτο ήταν η στάση του Προεδρείου. Μολονότι και ο Πρόεδρος και ο Γραμματέας υποστηρίζουν μειοψηφικές απόψεις στα θέματα της Αττικής, έκαναν πολύ καλή δουλειά, ακόμη και όταν τα πράγματα πήγαν μια-δυό φορές να ξεφύγουν.

Το δεύτερο ήταν η διαδικασία που οδήγησε τελικά στην πρόταση που υπερψηφίστηκε από όλους σχεδόν τους παρόντες για τον αγωνιστικό προγραμματισμό. Σε μια επίδειξη έμπρακτου ρεαλισμού και πνεύματος συνεργασίας, οι υποστηρικτές των τεσσάρων ουσιαστικά τάσεων που παρουσιάστηκαν κατέληξαν σε ένα συμβιβασμό που διατηρεί τα θετικά στοιχείων των επιμέρους προτάσεων και ανοίγει δρόμους, που εξαρτάται από τα σωματεία της Αττικής αν και πώς θα αποφασίσουν να τους διαβούν.

Το ότι το τρέχον αγωνιστικό πρόγραμμα διατηρείται στο χρονοδιάγραμμά του και στα βασικά στοιχεία του, ήταν ένα θετικό νεύμα προς το ΔΣ της ΕΣΣΝΑ. Θετικό νεύμα προς μια πετυχημένη ιδέα του ΔΣ ήταν και η πρόταση της διευρυμένης Τεχνικής Επιτροπής κατά τη λογική της διευρυμένης Σχολικής Επιτροπής και της διευρυμένης Επιτροπής Ανάπτυξης.

Θετική προς την πρόταση της «’Ανοιξης» ήταν η πλειοψηφία της Γ.Σ. μολονότι πολλοί ομιλητές παρατήρησαν αδύνατα σημεία της πρότασης. Για παράδειγμα, το (όχι κυρίως αγωνιστικό) θέμα της κατανομής σε νομαρχιακές περιοχές δημιούργησε προβληματισμό, με δεδομένη τη σκακιστική αδυναμία των τριών νομαρχιών σε σχέση με της Αθήνας, αλλά και τη σκακιστική «ανέχεια»των δύο μεγαλύτερων  Δήμων του λεκανοπεδίου, Αθήνας και Πειραιά. Άλλοι επσήμαναν ότι το θετικό βήμα της περιφερειακής αποκέντρωσης των ατομικών νεανικών μπορεί να οδηγήσει σε παραπέρα επιβάρυνση του προγράμματος, με αγώνες και το Πάσχα. Είναι πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστούν. Όμως θετικό νεύμα ήταν η απόφαση της ΓΣ να δοκιμαστούν οι προτάσεις της «Άνοιξης»  για το Κύπελλο Μπίκου και τα πρωταθλήματα Κ12 και Κ16.

Θετικό είναι τελικά το νεύμα της ΓΣ και προς την πρόταση της ΝΣΚ να εγκριθεί το νέο αγωνιστικό πρόγραμμα σε ΓΣ αρχές Οκτωβρίου. Είναι απαραίτητο όμως τα σωματεία να συμμετέχουν και πριν από τις Γενικές Συνελεύσεις, επειδή —όσο και αν ισχύει ότι η ΓΣ είναι το ανώτατο όργανο— η πράξη έχει δείξει ότι αποφάσεις που υιοθετούνται «εν θερμώ» από το σώμα και χωρίς μπόλικο διάλογο από πριν συχνά δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που προσπάθησαν να λύσουν.

Τελειώνοντας, να εξηγήσω πώς καταλαβαίνω τη «διευρυμένη Τεχνική επιτροπή»που εισηγήθηκα και η οποία «χρεώθηκε»από τη ΓΣ να ετοιμάσει το αγωνιστικό πρόγραμμα για το Σεπτέμβρη. Η λογική είναι να υπάρξουν πέντε «τεχνικές υποεπιτροπές» στις πέντε περιφέρειες που υπάρχουν σήμερα. Στις υποεπιτροπές αυτές νομίζω ότι θα πρέπει να αντιπροσωπεύονται —κατά το δυνατό— οι 3-4 σημαντικότερες σκακιστικές πολιτικές απόψεις της Αττικής, αλλά και εκπρόσωποι από ένα τουλάχιστον σωματείο Α’ Εθνικής και ένα σωματείο Α/Β Τοπικής ή νεοεγγεγραμμένο. Σκόπιμο είναι να είναι μέλος επίσης και να προεδρεύει μέλος της Τεχνικής επιτροπής της ΕΣΣΝΑ και να παρευρίσκονται εκπρόσωποι των άλλων περιφερειακών υποεπιτροπών (της σχολικής και της ανάπτυξης). Οι εργασίες πρέπει να γίνονται δημόσια, να δημοσιεύονται αναφορές με την πρόοδο των συζητήσεων, και να υποστηριχτεί διάλογος με σύγχρονα μέσα, π.χ. από το Διαδίκτυο.

Ο σκοπός των τεχνικών υποεπιτροπών θα είναι διπλός: Αφενός να λειτουργεί σαν δίαυλος επικοινωνίας επί τεχνικών θεμάτων με το ΔΣ της ΕΣΣΝΑ, μεταφέροντας προς τα πάνω τις ειδικές θέσεις και ιδιαίτερες απόψεις των σωματείων της περιφέρειας και μεταφέροντας προς τα σωματεία τις τεχνικές απαντήσεις και νέες προτάσεις του ΔΣ της ΕΣΣΝΑ. Παράλληλα όμως, και καθώς θα προχωράει η περιφερειακή αποκέντρωση των αγώνων, η τεχνική υποεπιτροπή θα πρέπει να αναλαμβ’άνει και οργανωτικό ρόλο για τα πρωταθλήματα στην περιφέρειά της.

Το καταστατικό της ΕΣΣΝΑ

Δυστυχώς, η έντονη και πολύωρη χτεσινή συζήτηση δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση της ημερίδας για το Καταστατικό της ΕΣΣΝΑ. Η ημερίδα αυτή (που θα οριστεί σε νέα ημερομηνία) θα είναι πολύ χρήσιμη επειδή, πέρα από «επιτροπές σοφών», τα σωματεία μπορούν και πρέπει να συνεισφέρουν με προβληματισμό και χρήσιμες ιδέες από άλλη οπτική. Αναφέρω δύο θέματα που μου έθιξαν παρευρισκόμενοι στη Γενική Συνέλευση:

Το πρώτο μήπως η προτεινόμενη αυτόματη διαγραφή μελών του ΔΣ που θα έχουν έξι συνολικά απουσίες από τακτικές συνεδριάσεις του ΔΣ στην τετραετή θητεία είναι υπερβολικά αυστηρή. Αν το ΔΣ συνεδριάζει περίπου οκτώ φορές σε τακτική συνεδρίαση το χρόνο, οι έξι απουσίες αντιστοιχούν μόλις στο 20%. Ίσως ο αριθμός των απουσιών πρέπει να είναι μεγαλύτερος.

Το δεύτερο θέμα (που έχει σχέση και με το πρώτο) είναι ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων σε κάθε ψηφοδέλτιο. Με δεδομένο ότι θα πρέπει να εκλέγονται και (μπόλικοι…) αναπληρωματικοί, ποιος πρέπει να είναι αυτός ο αριθμός; Ούτε αυτό προβλέπεται σήμερα στο καταστατικό και πρέπει ίσως να προστεθεί κάποια σχετική πρόβλεψη.

Advertisements

30 Μαρτίου, 2009 - Posted by | ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ, ΕΣΣΝΑ, ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ | , ,

8 Σχόλια »

  1. Θεωρώ ότι η χθεσινή Γενική Συνέλευση ήταν η πιο ουσιαστική των τελευταίων ετών για τον εξής λόγο:

    Ενώ σε προηγούμενες συνελεύσεις το επίκεντρο των συζητήσεων ήταν η παρελθοντολογία και η πολιτική/προσωπική αντιπαράθεση , στη χθεσινή συνέλευση έγινε ένα μεγάλο βήμα μπροστά καθώς όλες οι παρατάξεις και τα σωματεία συνεισέφεραν καθοριστικά στο να συζητηθούν ουσιαστικά θέματα που αφορούν τον προγραμματισμό της Ένωσης και το σχεδιασμό μας για το μέλλον.

    Σχόλιο από Σκαπέρδας Κωστής | 30 Μαρτίου, 2009

  2. Ξεκινώντας και τον διαδικτυακό διάλογο, θα ήθελα να εστιάσω στα εξής:

    θέμα της κατανομής σε νομαρχιακές περιοχές…με δεδομένη τη σκακιστική αδυναμία (δύναμη υποθετω ότι εννοείς) των τριών νομαρχιών σε σχέση με της Αθήνας, αλλά και τη σκακιστική «ανέχεια»των δύο μεγαλύτερων Δήμων του λεκανοπεδίου, Αθήνας και Πειραιά.

    Καταρχήν, και στον ήδη υπάρχοντα διαχορισμό η συμμετοχή στην κεντρική περιφέρεια ήταν μάλλον απογοητευτική. Η εικόνα αυτή μόνο με δομικές αλλαγές μπορεί να αντιστραφεί. Τέτοια αλλαγή προτείνει και το σχέδιο που υποβάλαμε ως σύλλογος. Ο στόχος-μεταξύ άλλων- είναι να προσεγγίσουμε τα σχολεία και τους μαθητές τους μέσω της Νομαρχίας και των υπερκείμενων προς τα σχολεία Δήμων.

    Στο δεύτερο θέμα: «παραπέρα επιβάρυνση του προγράμματος, με αγώνες και το Πάσχα»

    Καταρχήν , ως προς την επιβάρυνση των ίδιων των παιδιών, μεταφέρω την αποψη που κατέθεσα και σε άλλο blog

    «Είναι ξεκάθαρο πιστεύω πώς:

    Με την αλλαγή η οποία προτείνεται θα συμμετέχουν σαφώς περισσότερα παιδιά στους αγώνες για δύο κυρίως λόγους:

    -Μικρότερη απόσταση την οποία θα χρειάζεται να διανύσουν για τον χώρο των αγώνων

    -ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ διάρκεια των προκριματικών αγώνων με την πρόταση για τον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο για αξιολογημένη παρτίδα.

    Για την μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών(καθώς είναι προφανές ότι μόνο ένα ποσοστό από αυτά θα προκριθεί) λοιπόν η δέσμευση σε χρόνο από τις διακοπές τους θα είναι μικρότερη.

    Για τα παιδιά τα οποία θα προκριθούν, και τα οποία είναι κατά τεκμήριο τα πιό «συνειδητοποιημένα» για το χρόνο που θα αφιερώσουν στο σκάκι ,θα υπάρχει μία επιβάρυνση 3ημερών σε αγώνες. Στα παιδιά αυτά όμως δεν πρέπει να υπολογίσουμε όσους ήδη διακριθεί από την προηγούμενη χρονιά οι οποίοι δεν θα υποχρεώνονται σε προκριματική φάση.

    Επίσης είναι νομίζω εμφανές ότι η ισχύς του τελικού τουρνουά όπως προτείνεται θα είναι σαφώς ανώτερη από το υπάρχον σύστημα ,δίνοντας την ευκαιρία στους καλούς σκακιστές μας για ποιο ποιοτικές παρτίδες και τα τελικά αποτελέσματα θα είναι περισότερο αντιπροσωπευτικά της αξίας των σκακιστών.»

    Συνολικά όντως αυξάνεται ο αριθμός των αγώνων του προγράμματος αλλά:

    -Επιλύονται προβλήματα του ήδη υπάρχοντος συστήματος , όπως η γιγάντωση της διοργάνωσης των νεανικών.

    -Επιτυγχάνεται η αποκέντρωση

    -Μπορούν να αναζητηθούν πιο εύκολα πόροι , κυρίως μέσω των νομαρχιών. Αυτό σημαίνει ότι οι νομαρχίες μπορούν να καλύψουν το κόστος της διοργάνωσης έτσι ώστε να καλυφθεί το ποσό που αντλείται από τα παράβολα των συμμετεχόντων.

    Σχόλιο από Σκαπέρδας Κωστής | 30 Μαρτίου, 2009

  3. Να επισημάνω ότι η Αττική χωρίζεται κατά πολλούς τρόπους, ανάλογα με το σκοπό που θέλει να επιδιώξει ο φορέας ή οργανισμός που κάνει το διαχωρισμό. Δείτε για παράδειγμα εδώ http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE μια σειρά από τέτοιες εναλλακτικές διαιρέσεις. Όπως φαίνεται σε μια από τις εικόνες, ακόμη και η Νομαρχία Αθηνών αυτο-υποδιαιρείται σε τέσσερις ζώνες: Δήμο Αθήνας, Νότια Αθήνα, Δυτική Αθήνα, Βόρεια και Ανατολική Αθήνα.
    Άλλη διαίρεση που είναι πολύ γνωστή (και δεν ακολουθούν καν τις τρέχουσες Νομαρχιακές) είναι η εκλογική για βουλευτικές εκλογές (Α’ και Β’ Αθηνών η Νομαρχία Αθηνών, Υπόλοιπο Αττικής η Ανατολική και η Δυτική Αττική). Άλλη υποδιαίρεση ακολουθεί επίσης το Υπουργείο Παιδείας για τις εκπαιδευτικές περιφέρειες και άλλη η Εκκλησία για τις μητροπόλεις κ.ο.κ.

    Η σημερινή διαίρεση σε πέντε περιφέρειες ουσιαστικά ακολουθεί τη διαίρεση της Νομαρχίας Αθηνών σε τέσσερις ζώνες, επεκτείνοντάς τις τρεις περιφερειακές κατά τα όμορα τμήματα Ανατολικής ή Δυτικής Αττικής, κατά περίπτωση. Η πέμπτη ζώνη καλύπει πρακτικά τη Νομαρχία Πειραιά.

    Η λογική της απόλυτης διαίρεσης κατά Νομαρχίες (ουσιαστικά δηλαδή η «απόρριψη» των τμημάτων Δυτικής και Ανατολικής Αττικής από τα όμορα τμήματα της Αθήνας), θα έχει νόημα μόνο αν υπάρχει εγγύηση ότι θα καλύπτονται τα έξοδα των οικείων σκακιστικών πρωταθλημάτων από όλες τις Νομαρχίες. Διαφορετικά υπάρχουν προφανείς κίνδυνοι.

    Επιπλέον, όταν η ίδια η Νομαρχία της Αθήνας υποδιαιρεί τις υπηρεσίες της σε τέσσερις ζώνες είναι ίσως περιττό να γινόμαστε «βασιλικότεροι του βασιλέως».

    Αυτό που χρειάζεται είναι να δούμε γιατί η πόλη της Αθήνας τα πάει τόσο άσχημα και ίσως πρέπει να υποδιαιρεθεί η κεντρική ζώνη της Νομαρχίας (ο Δήμος της Αθήνας χωρίζεται σε επτά συνοικιακά διαμερίσματα) στις τρεις περιφερειακές της.

    Δεν νομίζω ότι η αποκέντρωση πρέπει να μείνει μόνο στα σχολικά ή τα νεανικά. Η αποκέντρωση μπορεί να προχωρήσει π.χ. στο πρωτάθλημα της τοπικής κατηγορίας, στα προπονητικά προγράμματα κ.ά.

    Τέλος, θα αναφέρω ότι με τη συζήτηση θα προκύψουν κι άλλες ιδέες. Για παράδειγμα, μπορεί τα περιφερειακά νεανικά να γίνονται σε δύο ή τρία Σαββατοκύριακα (όπως έγιναν φέτος στις μεγάλες κατηγορίες), η τελική φάση να παραμείνει τα Χριστούγεννα, και να μη χρειαστεί η επιβάρυνση του Πάσχα.

    Τέλος, γιατί πρέπει η «μεγάλη» κατηγορία του Μπίκου να έχει υποχρεωτικά (ισχυρές) εφηβικές σκακιέρες; Για να δεσμεύονται Σαββατοκύριακα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αλλιώς για τους εφήβους;

    Σχόλιο από dokiskaki | 30 Μαρτίου, 2009

  4. Μερικές γρήγορες παρατηρήσεις σε όσα γράφει ο Τάκης!
    Καταρχήν, η «μεγάλη» κατηγορία του Μπίκου ΔΕΝ έχει υποχρεωτικές εφηβικές σκακιέρες. Η πρόταση λέει απλά ότι το κατώτατο όριο Έλο γίνεται χαμηλότερο αν ο σκακιστής είναι έφηβος. Η ιδέα είναι να παίζουν οι ανερχόμενοι έφηβοι καλύτερες παρτίδες, αλλά δεν υπάρχει ΚΑΜΪΑ υποχρέωση στη συμμετοχή τους – μιλάμε καθαρά για 8 γενικές σκακιέρες.
    Δεύτερον, τα περιφερειακά νεανικά μπορούν όντως να γίνουν σε Σ/Κ, γιατί όχι? Καλή ιδέα, ας ελευθερώσουμε από διασυλλογικά μερικά Σ/Κ και ας τα αξιοποίησουμε για άλλου είδους εκδηλώσεις.
    Δεν βλέπω το λόγο τα διασυλλογικά πρωταθλήματα και κύπελλα Κ16 και Κ12, που δεν είναι πανελλήνιας εμβέλειας διοργανώσεις και έχουν στόχο προφανώς την αγωνιστική δραστηριότητα των παιδιών, να μη γίνονται σε περιφερειακό επίπεδο αντί παναττικού. Ίσως έτσι σταματήσει και το φαινόμενο με τις άπειρες κενές σκακιέρες, ενώ θα είναι ευκολότερο για τους συλλόγους να κινητοποιήσουν περισσότερα παιδιά (και τους απαραίτητους γονείς).
    Να διευκρινίσω ότι η πρότασή μας δεν αποσκοπεί αποκλειστικά στην άντληση οικονομικών πόρων από τις Νομαρχίες, αλλά κάθε μορφής στήριξης – οργανωτικής, υλικοτεχνικής κλπ.
    Τέλος, σχετικά με την παρατήρηση ότι φορτώνουμε τα παιδιά με αγώνες, πέραν όσων έγραψε ο Κωστής και της λύσης που προτείνει ο Τάκης, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι η ΕΣΣΝΑ έχει πάρει λάθος κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια στο θέμα αυτό. Αν προσέξετε, όλες σχεδόν οι διοργανώσεις της είναι διασυλλογικές (με έμφαση στις νεανικές), και δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για ατομικές διοργανώσεις, πλην των απαραίτητων. Αυτό δυσκολεύει την αγωνιστική δραστηριοποίηση αρκετών σκακιστών, ενώ παράλληλα όντως φορτώνει τα παιδιά με αγώνες, αφού αυτά ουσιαστικά «υποχρεώνονται» (με την καλή έννοια) να ενισχύσουν τα σωματεία τους. Αν είχαμε λιγότερους διασυλλογικούς και περισσότερους ατομικούς αγώνες, ο καθένας θα ήταν πιο ελεύθερος να προγραμματίσει τη δραστηριότητά του και δεν θα είχε αφορμή να γκρινιάζει. Επειδή δε οι ατομικοί αγώνες είναι σαφώς πιο ευέλικτοι από κάθε άποψη, περισσότερος κόσμος θα έπαιζε σκάκι. Συμφωνώ να υπάρχει διασυλλογική δραστηριότητα σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να κρατούνται τα σωματεία ενεργά, αλλά πιο χαλαρή. Όσα σωματεία θέλουν περισσότερους αγώνες, ας συνεννοηθούν και ας διοργανώσουν περιφερειακά.
    Επιπλέον, οι πολλές νεανικές διασυλλογικές διοργανώσεις είναι και σκακιστικά αντιπαραγωγικές. Έχουμε που έχουμε κλείσει κάθε παιδί σε ένα κλουβί με τους συνομήλικούς του, όσο πάμε το στενεύουμε. Γιατί? Ας κάνουμε ατομικούς αγώνες κάθε μορφής, να ανακατευτεί η τράπουλα και να βοηθήσουμε τα παιδιά να βελτιωθούν πραγματικά, αντί να εξειδικεύονται στο πως να κερδίζουν τα ίδια 3-4 άτομα επί χρόνια. Προς αυτήν την κατεύθυνση είναι και η πρόταση για την κατάργηση των ειδικών σκακιερών στα διασυλλογικά νεανικά (όχι των ειδικών κατηγοριών, των ειδικών σκακιερών!). Είναι ισχυρή προσωπική μου άποψη ότι αυτή ακριβώς η αυστηρή κατηγοριοποίηση σε διετίες είναι το κύριο αίτιο που, ενώ έχουμε σαφώς περισσότερους αξιόλογους νεαρούς σκακιστές σήμερα, πριν δέκα χρόνια οι κορυφαίοι έφηβοι ήταν σαφώς ισχυρότεροι – ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός τους έδινε ισχυρότερο κίνητρο να βελτιωθούν σαν σκακιστές. Το ίδιο είναι που κρατάει και τα κορίτσια τόσο χαμηλά.
    Είναι σαφές από την πρότασή μας ότι οι επιτροπές των περιφερειών θα έχουν, στο νέο σχήμα, σαφώς πιο σημαντικό και ενεργητικό ρόλο. Ευελπιστούμε ότι τα σωματεία της κάθε περιφέρειας θα συνεργαστούν αρμονικά για την υλοποίηση των στόχων.

    Σχόλιο από middlewave | 31 Μαρτίου, 2009

  5. Στην πρόταση για τον σαφή χωρισμό σε περιφέρειες και τους ενδιαφέροντες προβληματισμούς που θέτει ο κος Δρεπανιώτης θα περιμένω τα σχόλια και άλλων φίλων του σκακιού.

    Θα ήθελα να κάνω όμως ένα σχόλιο για το Μπίκου.

    Ήδη, η υπάρχουσα δομή του Μπίκου , έχει οδηγήσει σε ποιοτική απαξίωση των παρτίδων που παίζονται , με συνήθως χαώδεις διαφορές μεταξύ του επιπέδου των σκακιστών. Δίνοντας ένα παράδειγμα από δική μου ομάδα η διαφορά σε έλο της 4ης με την 5η σκακιέρα ήταν 1000 μονάδες έλο(!!)

    Είναι προφανές ειδικά για το Μπίκου ότι ουδείς αναγκάζει τους εφήβους να αγωνιστούν. (άλλωστε δεν κρίνονται κατηγορίες ή προοπτική για διακρίσεις σε πανελλήνιο νεανικό επίπεδο)Επίσης η πρόταση δε δεσμεύει τις ομάδες να χρησιμοποιούν εφήβους αλλά χαλαρώνει τους περιορισμούς συμμετοχής υπέρ των νέων. Αν θέλουν οι κορυφαίοι νεαροί σκακιστές αυτοί να απέχουν από αγώνες θα μπορούν να το κάνουν , αν και έχω την υποψία ότι οι ίδιοι θα προτιμούσαν το Μπίκου από κάποια νεανικά πρωταθλήματα.

    Αντιθέτως παρατηρώ ότι υπάρχει δίψα για αγώνες καθώς υπάρχουν σύλλογοι που έχουν τη δυνατότητα να κατεβάζουν 3 και 4 ομάδες στο Μπίκου αποτελούμενες κυρίως από εφήβους και παιδιά.

    Επομένως δεν βρίσκω που είναι το αρνητικό στο να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε ισχυρούς εφήβους να παίξουν ένα ποιοτικό τουρνουά ,συμμετέχοντας ταυτόχρονα με την ομάδα τους. Το αγωνιστικό πρόγραμμα πριν την υπερψήφιση της πρότασης «Σκ. Ανοιξης» επέβαλε την ταυτόχρονη διεξαγωγή νεανικών και Μπίκου με σκοπιμότητα να μην επιτρέψει τη συμμετοχή των αθλητών αυτών και στις δύο διοργανώσεις. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα όλοι οι υποσχόμενοι σκακιστές να πιεστούν από τους συλλόγους τους να προτιμήσουν τα νεανικά πρωταθλήματα με αποτέλεσμα να συνεχίσουν να παίζουν με τους ίδιους συνέχεια αντιπάλους.

    Χάνουν έτσι τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ διασυλλογική ευκαιρία για ποιοτικότερους αγώνες με ενήλικες ,να ανεβάσουν γρηγορότερα το έλο τους κλπ. (Είναι χαρακτηριστικό ότι οι νεαροί μας παίκτες ανεβαίνουν ουσιαστικά σε έλο μόνο σε αγώνες ΕΚΤΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΣΣΝΑ όπως είναι τα open και τα καλοκαιρινά διεθνή τουρνουά όπου παίζουν με ενήλικες)

    Είναι σαφές ότι μετά το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης (Άρθρο 6 της πρότασης) , οι αγώνες Μπίκου και Πρωταθλημάτων 12 και 16 δεν θα συμπέσουν.

    Τώρα, η εισαγωγή ενός ομίλου όπως περιγράφεται θα αποκτήσει μεγαλύτερο κύρος και θα δώσει κίνητρο στις ισχυρές ομάδες να χρησιμοποιήσουν τους καλύτερους αθλητές τους. Αυτό θα τραβήξει και τους υπόλοιπους ισχυρούς σκακιστές σε ένα τουρνουά με εξασφαλισμένους 7 ποιοτικούς αγώνες.

    Οι ομάδες στους άλλους 2 ομίλους θα έχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες διάκρισης και μπορούμε επιπρόσθετα να εξετάσουμε κίνητρα και για αυτές , όπως π.χ. η νικήτρια ομάδα του Μπίκου Β’ να συμμετέχει χωρίς ή με λιγότερους περιορισμούς έλο στον πρώτο όμιλο.

    Επίσης θα ομαλοποιηθούν οι διαφορες δυναμικότητας και στους άλλους 2 ομίλους.

    Σχόλιο από Κωστής Σκαπέρδας | 31 Μαρτίου, 2009

  6. Ότι η συζήτηση στράφηκε γρήγορα στο «Κύπελλο Μπίκου» είναι κατά τη γνώμη μου πολύ λογικό, αφού αποτελεί τη σημαντικότερη διοργάνωση για τα 65+ σωματεία της Αττικής ολόκληρο το φθινόπωρο.

    Για το αττικό σκάκι είναι αναγκαίο -πολύ περισσότερο ίσως από άλλες περιοχές- να αλλάξει η αγωνιαστική περίοδος και να ακολουθεί την «ακαδημαϊκή». Αυτή είναι όμως άλλη συζήτηση, που δεν αφορά μόνο την ΕΣΣΝΑ.

    Συμφωνώ με την παρατήρηση ότι ενώ έχουμε πολύ περισσότερους (και τεχνικά ίσως καλύτερα «θεμελιωμένους») εφήβους, τους «κρατάμε» τεχνητά στο χρυσό κλουβί των ηλικιακών κατηγοριών.
    Η αποκεντρωμένη λογική και η διατύπωση σωστών στόχων μπορεί να μας βοηθήσει να βρούμε νέες ιδέες.

    Μια σκέψη στην οποία με οδήγησε η συζήτηση εδώ:
    Χρησιμοποιούμε 5-6 Κυριακές και ένα τριήμερο για τα παιδικά πρωταθλήματα Κ12 και Κ16. Είναι μια καλή διοργάνωση που κινητοποιεί συλλόγους ολόκληρης της Αθήνας. Το μοναδικό της μειονέκτημα είναι το ίδιο το θεμέλιό της: αυτές οι 5-6 Κυριακές που δεσμεύει αλλά και το κλείσιμο των παιδιών στις «ειδικές σκακιέρες» τους.

    Ας δούμε λοιπόν πώς θα μπορούσαμε να κρατήσουμε και την πίτα σωστή, και το σκύλο χορτάτο:

    Τα τρία από τα 5-6 Σαββατοκύριακα οργανώνουμε τα τοπικά ατομικά νεανικά. Μπορούμε να τα διοργανώνουμε μάλιστα σε διάφορους συλλόγους, ανάλογα με τις χωρικές δυνατότητές τους, ώστε να υπάρχει και η επιτόπου δραστηριότητα.

    Από τα πρωταθλήματα αυτά παίρνουμε:
    α) Προκρίσεις για τα αττικά ατομικά, τα Χριστούγεννα
    β) Προκρίσεις για το Τοπικό final-8 Κ12 και Κ16 το επόμενο Σαββατοκύριακο. Από τα ατομικά αποτελέσματα θα πάρουμε π.χ. τις τρεις πρώτες ομάδες Κ16 και την πρώτη ομάδα Κ14 αγοριών και κοριτσιών ανά εξάδα αποτελεσμάτων. Αντίστοιχα μπορούμε να πάρουμε Κ12 και Κ10. Μπορούμε αν θέλουμε να μην περιοριστούμε στα Κ16 και Κ12, αλλά να κάνουμε final8 και στις ενδιάμεσες κατηγορίες. Μπορούμε να επιβραβεύουμε τη μαζικότερη αποστολή κ.ο.κ.
    γ) Αττικό Κ16 και Κ12 το επόμενο Σαββατοκύριακο με τους νικητές των τοπικών.

    Με ένα σμπάρο, πολλά τρυγόνια. Πολύ περισσότερες παρτίδες για περισσότερα παιδιά (ακόμη και για παιδιά που δεν συμμετέχουν ομαδικά στα Κ12, Κ16), κορυφωτικές διασυλλογικές φάσεις, δραστηριότητα σε πολλά σωματεία.
    Είναι θέμα σχεδιασμού και απόφασης.

    Σχόλιο από dokiskaki | 31 Μαρτίου, 2009

  7. Να διορθώσω τον middlewave σε ένα λάθος που έκανε εκ παραδρομής: Οι σκακιέρες στον νέο όμιλο του Μπίκου που δημιουργείται είναι 6. Ο λόγος που μειώνονται οι σκακιέρες κατά 2 είναι να επιτρέψει σε περισσότερες ομάδες να συμμετέχουν ή να μπορούν να καλύψουν ένα σκακιστή που δεν θα μπορεί να συμμετέχει σε μία αγωνιστική. Η ίδια ομάδα θα μπορεί πιο εύκολα να συγκροτήσει ομάδα σε κατώτερη κατηγορία του Μπίκου (14 σκακιστές αντί 16)

    Σχόλιο από Κωστής Σκαπέρδας | 31 Μαρτίου, 2009

  8. Μια σκέψη που ήθελα να μοιραστώ και το ξέχναγα…
    Αν έχουμε να διαλέξουμε ένα από τα δύο διαστήματα διακοπών στα σχολεία για αγώνες (πχ. νεανικά), είναι προφανές ότι το Πάσχα προσφέρεται πολύ περισσότερο. Είναι κινητή γιορτή και συνεπώς πέφτει πάντα την ίδια ημέρα (Κυριακή), ενώ οι διακοπές των παιδιών είναι πάντα οι ίδιες (από Σ/Κ Βαϊων εώς Κυριακή του Θωμά). Οι αργίες των εργαζομένων είναι πάντα οι ίδιες και λίγες, ενώ τα Χριστούγεννα είναι πολύ περισσότερες (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα) και μοιρασμένες σε όλο το 15νθήμερο. Άρα, τα Χριστούγεννα προσφέρονται πολύ περισσότερο για να πάει μια οικογένεια διακοπές, ενώ έχει διαρκώς κοινωνικές υποχρεώσεις (οι γονείς έχουν επίσης ετοιμασίες, ψώνια κλπ). Τη 2η εβδομάδα του Πάσχα δεν ισχύει τίποτε από όλα αυτά, ενώ δεν έχουν και κίνηση οι δρόμοι (ειδικά μεταξύ 25/12 και 1/1 γίνεται πάντα χαμός).
    Νομίζω πως, επειδή παλιότερα τα Πανελλήνια Νεανικά γίνονταν Πάσχα και εμείς αναγκαστικά κάναμε τα Αττικής τα Χριστούγεννα, ακόμα και όταν η ΕΣΟ άλλαξε το πρόγραμμά της, εμάς μας έμεινε η συνήθεια…

    Σχόλιο από middlewave | 1 Απρίλιος, 2009


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: