ελληνικά, σκακιστικά, πολιτικά

αναλύσεις και συζητήσεις

Πενήντα χρόνια Αστερίξ

googix09Αποκλείεται να μπήκατε σήμερα στο Διαδίκτυο και να μην το καταλάβατε. Ο Αστερίξ έγινε 50 χρονών.  Από το πρωί φροντίζει να μας το θυμίζει το Google με το διπλανό, ειδικά αφιερωμένο λογότυπό του. Εμένα μου το θύμισε αυτό εδώ το πλούσιο δημοσίευμα στη Λεξιλογία, το γλωσσικό φόρουμ που παρακολουθώ.

Τώρα, όσο τρελοί και αν  ήταν εκείνοι οι Ρωμαίοι, δεν μπορώ να θυμηθώ αν έπαιζαν σκάκι. Δυστυχώς, ενώ πέρασαν από τα χέρια μου όλα τα τεύχη (της παλιάς σειράς τουλάχιστον), δεν έχω ούτε ένα σήμερα στα χέρια μου για να τα ξεφυλλίσω και να δω. Και δεν θα μου έκανε εντύπωση, αφού ο ένας από τους δημιουργούς και συνεχιστής του διάσημου γαλλικού κόμιξ, ο Ουντερζό είναι σκακιστής.

asterobchessuderzochessΠαρατηρήστε τη φωτογραφία στα δεξιά, από μια συνέντευξη που έδωσε στο BBC πριν από περίπου δύο χρόνια τέτοιον καιρό. Ναι μεν μοιάζει απλώς με μια αναμνηστική σκακιέρα, με πιόνια Ρωμαίους και Γαλάτες, κάτι παρόμοιο με το σετ στην άκρη δεξιά, αλλά μου φαίνεται ότι στο βάθος, στη σωστή θέση (δεξιά του μαύρου), φαίνεται καθαρά και ένα μαύρο σκακιστικό χρονόμετρο!

Για μένα, και ελπίζω να μην έχω κάνει λάθος, δεν μπορεί να υπάρχει μεγαλύτερη ένδειξη φανατικού φίλου του σκακιού από ένα ειδικό χρονόμετρο για μπλιτσάκια στο χώρο εργασίας.

29 Οκτωβρίου, 2009 - Posted by | ΓΕΝΙΚΑ, ΠΡΙΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ | , ,

1 σχόλιο »

  1. Ει μόνον η εμή θεία τροχούς έσχεν, άμαξα αν ην!

    Έχει γούστο ο διάλογος Οβελίξ – Αστερίξ στα αρχαιοελληνικά: – Σαφώς φράσον, Αστερίκιε, άπαξ δια παντός: δοκώ σοι είναι προγάστωρ; – Ου μην, αλλά χθαμαλόν σου το στήθος πέφυκεν. Άγε δη, τους κάπρους θηρατέον, και στα κρητικά: – Πε μου το, Αστερικάκη, αδιμούρευτα μια και καλή: το κεσίμι μου, είναι κεσίμι σακοβέλα; – Όι, μα το Θιο, Οβελιξάκη, απλά ο μπέτης σου είναι πια χαμηλά… Πάμε ΄δα για αγριοσκροφάκια;

    Γούστο έχει και η επωδός: Βαρονούσηδες πού ’ναι ετουτοινέ οι Ρωμαίοι! και η ενθουσιώδης εις εαυτόν δήλωση πρόθεσης του Οβελίξ: Το κυνίδιον προς το μεγαλίθους φέρειν ασκήσω.

    Ίσως άλλη φορά πούμε για τον Αστερίξ στα ποντιακά και στα κυπριακά 🙂

    Σχόλιο από καλοπροαίρετος | 1 Νοεμβρίου, 2009


Σχολιάστε